Libros con envío 1 día | Envío GRATIS* a Península por tiempo limitado +  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Contingent Faculty and the Remaking of Higher Education: A Labor History (Working Class in American History) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
312
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9780252087653
N° edición
1

Contingent Faculty and the Remaking of Higher Education: A Labor History (Working Class in American History) (en Inglés)

Fure-Slocum Eric,Goldstene Claire,Fure-Slocum Eric (Autor) · University Of Illinois Press · Tapa Blanda

Contingent Faculty and the Remaking of Higher Education: A Labor History (Working Class in American History) (en Inglés) - Fure-Slocum Eric,Goldstene Claire,Fure-Slocum Eric

Libro Nuevo

28,49 €

29,99 €

Ahorras: 1,50 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 2 unidades
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 31 de Mayo y el Miércoles 05 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Contingent Faculty and the Remaking of Higher Education: A Labor History (Working Class in American History) (en Inglés)"

An educational crisis from its origins to present-day experiences In the United States today, almost three-quarters of the people teaching in two- and four-year colleges and universities work as contingent faculty. They share the hardships endemic in the gig economy: lack of job security and health care, professional disrespect, and poverty wages that require them to juggle multiple jobs. This collection draws on a wide range of perspectives to examine the realities of the contingent faculty system through the lens of labor history. Essayists investigate structural changes that have caused the use of contingent faculty to skyrocket and illuminate how precarity shapes day-to-day experiences in the academic workplace. Other essays delve into the ways contingent faculty engage in collective action and other means to resist austerity measures, improve their working conditions, and instigate reforms in higher education. By challenging contingency, this volume issues a clear call to reclaim higher education's public purpose. Interdisciplinary in approach and multifaceted in perspective, Contingent Faculty and the Remaking of Higher Education surveys the adjunct system and its costs. Contributors: Gwendolyn Alker, Diane Angell, Joe Berry, Sue Doe, Eric Fure-Slocum, Claire Goldstene, Trevor Griffey, Erin Hatton, William A. Herbert, Elizabeth Hohl, Miguel Juárez, Aimee Loiselle, Maria C. Maisto, Anne McLeer, Steven Parfitt, Jiyoon Park, Claire Raymond, Gary Rhoades, Jeff Schuhrke, Elizabeth Tandy Shermer, Steven Shulman, Joseph van der Naald, Anne Wiegard, Naomi R Williams, and Helena Worthen

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes