Compartir
Corporate Power, American Democracy, and the Automobile Industry (en Inglés)
Stan Luger
(Autor)
·
Cambridge University Press
· Tapa Dura
Corporate Power, American Democracy, and the Automobile Industry (en Inglés) - Luger, Stan
124,93 €
131,50 €
Ahorras: 6,58 €
Elige la lista en la que quieres agregar tu producto o crea una nueva lista
✓ Producto agregado correctamente a la lista de deseos.
Ir a Mis ListasSe enviará desde nuestra bodega entre el
Jueves 30 de Mayo y el
Lunes 03 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.
Reseña del libro "Corporate Power, American Democracy, and the Automobile Industry (en Inglés)"
This book offers a critical history of government policy toward the U.S. automobile industry in order to assess the impact of the large corporation on American democracy. Drawing together the main policy issues affecting the automobile industry over the past forty years--occupant safety, emissions, fuel economy and trade--the work examines how the industry established its hegemony over the public perception of vehicle safety to inhibit federal regulation, and the battle for federal regulation that succeeded in toppling this hegemony in 1966; the subsequent efforts to include pollution emissions and fuel economy under federal mandates in the 1970s; the industry's resurgence of influence in the 1980s; and the mixed pattern of influence in the 1990s.
- 0% (0)
- 0% (0)
- 0% (0)
- 0% (0)
- 0% (0)
Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.
✓ Producto agregado correctamente al carro, Ir a Pagar.