¡Envío gratis y en 1 día!* a Península + 5% dcto  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Curriculum Windows: What Curriculum Theorists of the 1970s Can Teach Us about Schools and Society Today (HC) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
300
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
23.4 x 15.6 x 1.8 cm
Peso
0.59 kg.
ISBN13
9781623969196

Curriculum Windows: What Curriculum Theorists of the 1970s Can Teach Us about Schools and Society Today (HC) (en Inglés)

Poetter, Thomas S. ; Waldrop, Kelly (Autor) · Information Age Publishing · Tapa Dura

Curriculum Windows: What Curriculum Theorists of the 1970s Can Teach Us about Schools and Society Today (HC) (en Inglés) - Poetter, Thomas S. ; Waldrop, Kelly

Libro Nuevo

139,28 €

146,61 €

Ahorras: 7,33 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100+ unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 24 de Julio y el Lunes 12 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Curriculum Windows: What Curriculum Theorists of the 1970s Can Teach Us about Schools and Society Today (HC) (en Inglés)"

Curriculum Windows: What Curriculum Theorists of the 1970s Can Teach Us about Schools and Society Today is an effort by students of curriculum studies, along with their professor, to interpret and understand curriculum texts and theorists of the 1970s in contemporary terms. The authors explore how key books/ authors from the curriculum field of the 1970s illuminate new possibilities forward for us as scholareducators today: How might the theories, practices, and ideas wrapped up in curriculum texts of the 1970s still resonate with us, allow us to see backward in time and forward in time - all at the same time? How might these figurative windows of insight, thought, ideas, fantasy, and fancy make us think differently about curriculum, teaching, learning, students, education, leadership, and schools? Further, how might they help us see more clearly, even perhaps put us on a path to correct the mistakes and missteps of intervening decades and of today? The chapter authors and editor revisit and interpret several of the most important works of the 1970s by Norman Overly, Michael Apple, Eliot Eisner, John Goodlad, Louise Berman, William Reid, Bill Pinar, Daniel Tanner, Laurel Tanner, Maxine Greene, James MacDonald, and Joseph Schwab. The book's Foreword is by renowned curriculum theorist William H. Schubert.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes