Libros con envío 1 día | Envío GRATIS* a Península por tiempo limitado +  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada differing visions of a learning society vol 1: research findings volume 1 (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Ilustrado por
Editorial
Año
2000
Idioma
Inglés
N° páginas
288
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
21.3 x 14.7 x 1.8 cm
Peso
0.39 kg.
ISBN
1861342306
ISBN13
9781861342300

differing visions of a learning society vol 1: research findings volume 1 (en Inglés)

Frank Coffield (Ilustrado por) · Policy Press · Tapa Blanda

differing visions of a learning society vol 1: research findings volume 1 (en Inglés) - Coffield, Frank

Libro Nuevo

47,22 €

49,71 €

Ahorras: 2,49 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 50 unidades
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 30 de Mayo y el Lunes 03 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "differing visions of a learning society vol 1: research findings volume 1 (en Inglés)"

Lifelong learning has been an evidence-free zone for too long. It has been under-researched and under-theorised. This volume, the first of two, is the culmination of years of empirical work undertaken for the ESRC's Learning Society Programme, a major investment in lifelong learning research. It explores the ways lifelong learning can contribute to the development of knowledge and skills for employment, and other areas of adult life. In this first volume, the contributors address the challenges to social science researchers to study issues that are central and directly relevant to the political and policy debate, and to take into account the reality of people's lives. Each chapter gives an overview of one project, describing its objectives, methods, main findings and policy implications. Some of the main themes explored include the education market post-16, key skills in Higher Education, adult guidance services, and how knowledge can be developed at work. In the introduction, these topics are placed by the editor within the broad context of research and policy on different types of learning societies and lifelong learning. The evidence provided shows what policies are or are not working and provides the basis for structural reform. Some of the conclusions arrived at by the projects challenge fundamental assumptions of current policy. The contributions demonstrate the value of independent, critical research in an area which is awash with unsubstantiated generalities, armchair musings and banalities without bite. Differing visions of a Learning Society contributes to the public debate on lifelong learning, and is essential reading for politicians, policy makers, practitioners, academics and researchers concerned in any way with lifelong learning.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes