Libros con envío 1 día | Envío GRATIS* a Península por tiempo limitado +  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Drama Kings: Players and Publics in the Re-Creation of Peking Opera, 1870-1937 (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2007
Idioma
Inglés
N° páginas
352
Encuadernación
Tapa Dura
Peso
1.65
ISBN
9780520247529
ISBN13
9780520247529
N° edición
1

Drama Kings: Players and Publics in the Re-Creation of Peking Opera, 1870-1937 (en Inglés)

Joshua S. Goldstein (Autor) · University Of California Press · Tapa Dura

Drama Kings: Players and Publics in the Re-Creation of Peking Opera, 1870-1937 (en Inglés) - Joshua S. Goldstein

Libro Nuevo

125,27 €

131,86 €

Ahorras: 6,59 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 94 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 11 de Junio y el Viernes 28 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Drama Kings: Players and Publics in the Re-Creation of Peking Opera, 1870-1937 (en Inglés)"

In this colorful and detailed history, Joshua Goldstein describes the formation of the Peking opera in late Qing and its subsequent rise and re-creation as the epitome of the Chinese national culture in Republican era China. Providing a fascinating look into the lives of some of the opera's key actors, he explores their methods for earning a living; their status in an ever-changing society; the methods by which theaters functioned; the nature and content of performances; audience make-up; and the larger relationship between Peking opera and Chinese nationalism. Propelled by a synergy of the commercial and the political patronage from the Qing court in Beijing to modern theaters in Shanghai and Tianjin, Peking opera rose to national prominence. The genre's star actors, particularly male cross-dressing performers led by the exquisite Mei Lanfang and the 'Four Great Female Impersonators' became media celebrities, models of modern fashion and world travel. Ironically, as it became increasingly entrenched in modern commercial networks, Peking opera was increasingly framed in post-May fourth discourses as profoundly traditional. "Drama Kings" demonstrates that the process of reforming and marketing Peking opera as a national genre was integrally involved with process of colonial modernity, shifting gender roles, the rise of capitalist visual culture, and new technologies of public discipline that became increasingly prevalent in urban China in the Republican era.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes