¡Envío gratis y en 1 día!* a Península + 5% dcto  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Education and Empire: Children, Race and Humanitarianism in the British Settler Colonies, 1833–1880 (Cambridge Imperial and Post-Colonial Studies Series) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2019
Idioma
Inglés
N° páginas
253
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9783319959085
N° edición
2018

Education and Empire: Children, Race and Humanitarianism in the British Settler Colonies, 1833–1880 (Cambridge Imperial and Post-Colonial Studies Series) (en Inglés)

Rebecca Swartz (Autor) · Palgrave Macmillan · Tapa Dura

Education and Empire: Children, Race and Humanitarianism in the British Settler Colonies, 1833–1880 (Cambridge Imperial and Post-Colonial Studies Series) (en Inglés) - Rebecca Swartz

Libro Nuevo

132,58 €

139,55 €

Ahorras: 6,98 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100+ unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 19 de Junio y el Lunes 08 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Education and Empire: Children, Race and Humanitarianism in the British Settler Colonies, 1833–1880 (Cambridge Imperial and Post-Colonial Studies Series) (en Inglés)"

This book tracks the changes in government involvement in Indigneous children’s education over the nineteenth century, drawing on case studies from the Caribbean, Australia and South Africa. Schools were pivotal in the production and reproduction of racial difference in the colonies of settlement.  Between 1833 and 1880, there were remarkable changes in thinking about education in Britain and the Empire with it increasingly seen as a government responsibility. At the same time, children’s needs came to be seen as different to those of their parents, and childhood was approached as a time to make interventions into Indigenous people’s lives. This period also saw shifts in thinking about race. Members of the public, researchers, missionaries and governments discussed the function of education, considering whether it could be used to further humanitarian or settler colonial aims. Underlying these questions were anxieties regarding the status of Indigenous people in newly colonised territories: the successful education of their children could show their potential for equality.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes