¡Envío gratis y en 1 día!* a Península + 5% dcto  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada EDUCATION SYSTEM OF HYDERABAD STATE UNDER NIZAMS-1720s- 1940s (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
210
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
22.9 x 15.2 x 1.1 cm
Peso
0.29 kg.
ISBN13
9789742430306

EDUCATION SYSTEM OF HYDERABAD STATE UNDER NIZAMS-1720s- 1940s (en Inglés)

Khursheed Ahmad Bhatt (Autor) · Independent Publisher · Tapa Blanda

EDUCATION SYSTEM OF HYDERABAD STATE UNDER NIZAMS-1720s- 1940s (en Inglés) - Bhatt, Khursheed Ahmad

Libro Nuevo

43,19 €

45,47 €

Ahorras: 2,27 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 54 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 15 de Agosto y el Martes 03 de Septiembre.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "EDUCATION SYSTEM OF HYDERABAD STATE UNDER NIZAMS-1720s- 1940s (en Inglés)"

This work is, entitled "Continuity and Change in the Educational System of Hyderabad State under Nizams: 1720s-1940s", is an attempt to understand the education system in the princely state of Hyderabad. It presents a brief summary of education system under Qutb Shahis (1518-1687) and a detailed description of education system under the Nizams of Hyderabad. As the topic intends to examine the continuity and change, it begins from the preceding dynasties prior to the Nizams; the Mughal and the Qutb Shahis. The Mughals could not make any significant contribution to the education system, because of their short rule in Hyderabad. However, the Qutb Shahis had left a rich legacy in this aspect in the form of establishing numerous traditional educational institutions. It highlights the prevalence of the elements of modernity along with the remnants of traditional education in the Hyderabad State, aiming to develop its indigenous education system. In fact, the periodic changes in the State's education system used to assimilate the continuities of the past. The Nizams' maintained a connection between the "philosophy of idealism" and the "philosophy of pragmatism" in the practice of dissemination of education. Furthermore, they maintained a balance between traditional and modern education.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes