¡Envío gratis y en 1 día!* a Península + 5% dcto  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Educational Experience as Lived: Knowledge, History, Alterity: The Selected Works of William f. Pinar (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
278
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9781138804999
N° edición
1

Educational Experience as Lived: Knowledge, History, Alterity: The Selected Works of William f. Pinar (en Inglés)

Pinar William F. (Autor) · Routledge · Tapa Dura

Educational Experience as Lived: Knowledge, History, Alterity: The Selected Works of William f. Pinar (en Inglés) - Pinar William F.

Libro Físico

224,21 €

236,01 €

Ahorras: 11,80 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100 unidades
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 20 de Junio y el Miércoles 03 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Educational Experience as Lived: Knowledge, History, Alterity: The Selected Works of William f. Pinar (en Inglés)"

In this volume, Pinar enacts his theory of curriculum, detailing the relations among knowledge, history, and alterity. The introduction is Pinar's intellectual life history, naming the contributions he has made to understanding educational experience. Study is the center of educational experience, as he demonstrates in the opening chapter. The alterity of educational experience is evident in his conceptions of disciplinarity and internationalization, interrelated projects of historicization, dialogical encounter, and recontextualization. By reactivating the past, not by instrumentalizing the present, we can find the future, explicated in his studies of the Eight-Year Study, the Tyler Rationale, and the gendering and racialization of U.S. school reform. The interrelation of race and gender is emphasized in the chapters on Ida B. Wells and Jane Addams. The technologization of education is critiqued through analysis of the achievements of George Grant and Pier Paolo Pasolini. The educational project of subjective and social reconstruction is explored through study of Musil's essayism, a genre that corrects the problems accompanying ethnography and created by identity politics.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes