¡Envío gratis y en 1 día!* a Península + 5% dcto  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Electing Judges: The Surprising Effects of Campaigning on Judicial Legitimacy (Chicago Studies in American Politics) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2012
Idioma
Inglés
N° páginas
240
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN
0226291073
ISBN13
9780226291079
N° edición
1

Electing Judges: The Surprising Effects of Campaigning on Judicial Legitimacy (Chicago Studies in American Politics) (en Inglés)

James L. Gibson (Autor) · Univ Of Chicago Pr · Tapa Dura

Electing Judges: The Surprising Effects of Campaigning on Judicial Legitimacy (Chicago Studies in American Politics) (en Inglés) - James L. Gibson

Libro Nuevo

143,85 €

151,42 €

Ahorras: 7,57 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 53 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 19 de Junio y el Lunes 08 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Electing Judges: The Surprising Effects of Campaigning on Judicial Legitimacy (Chicago Studies in American Politics) (en Inglés)"

In Electing Judges, leading judicial politics scholar James L. Gibson responds tothe growing chorus of critics who fear that the politics of running for office undermine judicial independence and even the rule of law. While many people have opinions on the topic, few have supported them with actual empirical evidence. Gibson rectifies this situation, offering the most systematic and comprehensive study to date of the impact of campaigns on public perceptions of fairness, impartiality, and the legitimacy of elected state courts—and his findings are both counterintuitive and controversial. Gibson finds that ordinary Americans do not conclude from campaign promises that judges are incapable of making impartial decisions. Instead, he shows, they understand the process of deciding cases to be an exercise in policy making, rather than of simply applying laws to individual cases—and consequently think it’s important for candidates to reveal where they stand on important issues. Negative advertising also turns out to have a limited effect on perceptions of judicial legitimacy, though the same cannot be said for widely hated campaign contributions. Taking both the good and bad into consideration, Gibson argues persuasively that elections are ultimately beneficial in boosting the institutional legitimacy of courts, despite the slight negative effects of some campaign activities. Electing Judges will initiate a lively debate inside both the halls of justice and the academy.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes