Libros con envío 1 día | Envío GRATIS* a Península por tiempo limitado +  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Fanon, Education, Action: Child as Method (Concepts for Critical Psychology) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2018
Idioma
Inglés
N° páginas
256
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9781138089952
N° edición
1

Fanon, Education, Action: Child as Method (Concepts for Critical Psychology) (en Inglés)

Erica Burman (Autor) · Routledge · Tapa Blanda

Fanon, Education, Action: Child as Method (Concepts for Critical Psychology) (en Inglés) - Erica Burman

Libro Nuevo

45,12 €

47,49 €

Ahorras: 2,37 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 2 unidades
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 23 de Mayo y el Martes 28 de Mayo.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Fanon, Education, Action: Child as Method (Concepts for Critical Psychology) (en Inglés)"

Bridging childhood studies, pedagogy and educational theory, critical psychology, and postcolonial studies, this unique book reads the role and functions of ‘the child’ and childhood as both cultural motif and as embodied life condition through the work of Frantz Fanon. Based on innovative readings of Fanon and postcolonial cultural studies, the book offers new insights for critical pedagogical and transformative practice in forging crucial links not only between the political and the psychological, but between distress, therapy, and (personal and political) learning and transformation. Structured around four indicative and distinct forms of ‘child’ read from Fanon’s texts (Idiotic, Traumatogenic, Therapeutic, Extemic), the author discusses both educational and therapeutic practices. The pedagogical links the political with the personal, and Fanon’s revolutionary psychoaffective account offers vital resources to inform these. Finally the book presents ‘child as method’ as a new analytical approach by which to read the geopolitical, which shows childhood, education, and critical psychological studies to be key to these at the level of theory, method, and practice. By interrogating contemporary modalities of childhood as modern economic and political tropes, the author offers conceptual and methodological resources for practically engaging with and transforming these. This book will be vital and fascinating reading for students and scholars in psychology, psychoanalysis, education and childhood studies, gender studies, postcolonial studies, and mental health.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes