¡Envío gratis y en 1 día!* a Península + 5% dcto  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Festive Enterprise: The Business of Drama in Medieval and Renaissance England (Reformations: Medieval and Early Modern) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2021
Idioma
Inglés
N° páginas
260
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9780268109097
N° edición
1

Festive Enterprise: The Business of Drama in Medieval and Renaissance England (Reformations: Medieval and Early Modern) (en Inglés)

Jill P. Ingram (Autor) · University Of Notre Dame Press · Tapa Blanda

Festive Enterprise: The Business of Drama in Medieval and Renaissance England (Reformations: Medieval and Early Modern) (en Inglés) - Jill P. Ingram

Libro Nuevo

78,69 €

82,83 €

Ahorras: 4,14 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100+ unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 21 de Junio y el Miércoles 10 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Festive Enterprise: The Business of Drama in Medieval and Renaissance England (Reformations: Medieval and Early Modern) (en Inglés)"

Festive Enterprise reveals marketplace pressures at the heart of dramatic form in medieval and Renaissance drama. In Festive Enterprise, Jill P. Ingram merges the history of economic thought with studies of theatricality and spectatorship to examine how English Renaissance plays employed forms and practices from medieval and traditional entertainments to signal the expectation of giving from their audiences. Resisting the conventional divide between medieval and Renaissance, Festive Enterprise takes a trans-Reformation view of dramaturgical strategies, which reflected the need to generate both income and audience assent. By analyzing a wide range of genres (such as civic ceremonial, mummings, interludes, scripted plays, and university drama) and a diverse range of venues (including great halls, city streets, the Inns of Court, and public playhouses), Ingram demonstrates how early moderns borrowed medieval money-gatherers’ techniques to signal communal obligations and rewards for charitable support of theatrical endeavors. Ingram shows that economics and drama cannot be considered as separate enterprises in the medieval and Renaissance periods. Rather, marketplace pressures were at the heart of dramatic form in medieval and Renaissance drama alike. Festive Enterprise is an original study that traces how economic forces drove creativity in drama from medieval civic processions and guild cycle plays to the early Renaissance. It will appeal to scholars of medieval and early modern drama, theater historians, religious historians, scholars of Renaissance drama, and students in English literature, drama, and theater.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes