¡Envío gratis y en 1 día!* a Península + 5% dcto  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Historical Role Analysis in the Study of Religious Change Hardback: Mass Educational Development in Norway, 1740-1891 (American Sociological Association Rose Monographs) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Autor
Año
1990
Idioma
Inglés
N° páginas
168
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN
052137099x
ISBN13
9780521370998
N° edición
1

Historical Role Analysis in the Study of Religious Change Hardback: Mass Educational Development in Norway, 1740-1891 (American Sociological Association Rose Monographs) (en Inglés)

Flint (Autor) · Cambridge University Press · Tapa Dura

Historical Role Analysis in the Study of Religious Change Hardback: Mass Educational Development in Norway, 1740-1891 (American Sociological Association Rose Monographs) (en Inglés) - Flint

Libro Nuevo

113,88 €

119,87 €

Ahorras: 5,99 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 50 unidades
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 14 de Junio y el Martes 18 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Historical Role Analysis in the Study of Religious Change Hardback: Mass Educational Development in Norway, 1740-1891 (American Sociological Association Rose Monographs) (en Inglés)"

This study in historical sociology explores the relationship between educational development and religious change in Norwegian society during a period of significant social and economic transition. John Flint traces the processes whereby the laity radically reduced clerical control over religious institutions. He examines census materials, reports to the Ministries of the Church and Education, and information from organizational histories, using historical role analysis to describe the changing relationships among state church pastors, parish school teachers, pupils, parents, and lay preachers. In his examination of the movement toward mass literacy, John Flint draws on and contributes to the sociology of comparative education development. His findings from this Norwegian study have wider theoretical and methodological implications, and will be of interest to historians and sociologists studying religion and education.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes