Libros con envío 1 día | Envío GRATIS* a Península por tiempo limitado +  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Intelligent Research Design: A Guide for Beginning Researchers in the Social Sciences (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2009
Idioma
Inglés
N° páginas
158
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN
0199570787
ISBN13
9780199570782
N° edición
1

Intelligent Research Design: A Guide for Beginning Researchers in the Social Sciences (en Inglés)

Bob Hancke; Bob Hanck (Autor) · Oxford Univ Pr · Tapa Dura

Intelligent Research Design: A Guide for Beginning Researchers in the Social Sciences (en Inglés) - Bob Hancke; Bob Hanck

Libro Nuevo

154,03 €

162,14 €

Ahorras: 8,11 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100+ unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 16 de Mayo y el Miércoles 05 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Intelligent Research Design: A Guide for Beginning Researchers in the Social Sciences (en Inglés)"

This book offers advice to doctoral researchers and graduate and advanced undergraduate students on how to embark on their research. Based on a decade of teaching early-stage researchers in the social sciences at the LSE and other universities, and written with the central problems of beginning researchers in mind, Bob Hancké guides them through the process of thinking about the links between theory, cases and data, and to do so in a way that helps to turn their initial plausible ideas into convincing arguments. This lively book, deliberately jargon-free and with a hands-on, pragmatic approach to research design, addresses the problems that research students face - or ignore, often at their peril - in the course of their first few years. Its central message is that research is a complex and iterative process in which researchers construct every relevant part of their project with one goal in mind: make a persuasive point. They define the question they ask and the debate they engage, construct their cases and data to answer that question, and write it up as an argument that brings out the strengths of their research design. It addresses such key issues as statistical versus configurational approaches, time in social science research, different types of case studies and comparative research, and a critical approach to data. The Appendix gives tips on presenting and discussing papers, and on crafting research proposals.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Respuesta:
Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
Respuesta:
El libro está escrito en Inglés.
Respuesta:
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes