¡Envío gratis y en 1 día!* a Península + 5% dcto  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada International Handbook on Child Rights and School Psychology (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
635
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
25.4 x 17.8 x 3.7 cm
Peso
1.41 kg.
ISBN13
9783030371173

International Handbook on Child Rights and School Psychology (en Inglés)

Nastasi, Bonnie Kaul ; Hart, Stuart N. ; Naser, Shereen C. (Autor) · Springer · Tapa Dura

International Handbook on Child Rights and School Psychology (en Inglés) - Nastasi, Bonnie Kaul ; Hart, Stuart N. ; Naser, Shereen C.

Libro Nuevo

360,04 €

378,99 €

Ahorras: 18,95 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100+ unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 31 de Julio y el Lunes 19 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "International Handbook on Child Rights and School Psychology (en Inglés)"

This handbook examines the meanings, implications, and transformative potential of a child-rights approach for school psychology. It focuses on the school community, in which psychology is committed to promoting well-being, learning, and development of all children. The handbook begins with an overview of the 1989 United Nations Committee on the Rights of the Child (CRC) and explores main themes such as, survival, protection, development, participation, and nondiscrimination. Chapters provide guidance in promoting and protecting child rights when dealing with critical issues relevant to the school community, including well-being, freedom from violence, and access to high quality education. In addition, chapters analyze and offer recommendations for child rights applications within the roles and responsibilities of school psychologists. The handbook concludes with future directions for achieving a child-rights approach for school psychology. Topics featured in this handbook include: The current status of child rights in the international community.Accountability for child rights by school psychology.Collaborative home, school, and community practices aimed at promoting family support.Protecting child rights within the realm of competitive sports.CRC and school-based intervention programming.Promoting child rights through school leadership.Applying child rights-respecting research to the study of psychological well-being. The International Handbook on Child Rights and School Psychology is a must-have resource for researchers, scientist-practitioners, clinicians, and graduate students in child and school psychology, educational policy and politics, social work, public health, and other school-based or child-serving mental health disciplines.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes