¡Envío gratis y en 1 día!* a Península + 5% dcto  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Learning to Kneel: Noh, Modernism, and Journeys in Teaching (Modernist Latitudes) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2016
Idioma
Inglés
N° páginas
352
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9780231166508

Learning to Kneel: Noh, Modernism, and Journeys in Teaching (Modernist Latitudes) (en Inglés)

Carrie J. Preston (Autor) · Columbia University Press · Tapa Dura

Learning to Kneel: Noh, Modernism, and Journeys in Teaching (Modernist Latitudes) (en Inglés) - Carrie J. Preston

Libro Nuevo

38,00 €

40,00 €

Ahorras: 2,00 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Queda 1 unidad
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 11 de Junio y el Viernes 14 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Learning to Kneel: Noh, Modernism, and Journeys in Teaching (Modernist Latitudes) (en Inglés)"

In this inventive mix of criticism, scholarship, and personal reflection, Carrie J. Preston explores the nature of cross-cultural teaching, learning, and performance. Throughout the twentieth century, Japanese noh was a major creative catalyst for American and European writers, dancers, and composers. The noh theater's stylized choreography, poetic chant, spectacular costumes and masks, and engagement with history inspired Western artists as they reimagined new approaches to tradition and form. In Learning to Kneel, Preston locates noh's important influence on such canonical figures as Pound, Yeats, Brecht, Britten, and Beckett. These writers learned about noh from an international cast of collaborators, and Preston traces the ways in which Japanese and Western artists influenced one another. Preston's critical work was profoundly shaped by her own training in noh performance technique under a professional actor in Tokyo, who taught her to kneel, bow, chant, and submit to the teachings of a conservative tradition. This encounter challenged Preston's assumptions about effective teaching, particularly her inclinations to emphasize Western ideas of innovation and subversion and to overlook the complex ranges of agency experienced by teachers and students. It also inspired new perspectives regarding the generative relationship between Western writers and Japanese performers. Pound, Yeats, Brecht, and others are often criticized for their orientalist tendencies and misappropriation of noh, but Preston's analysis and her journey reflect a more nuanced understanding of cultural exchange.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes