¡Envío gratis y en 1 día!* a Península + 5% dcto  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Media Heterotopias: Digital Effects and Material Labor in Global Film Production (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2018
Idioma
Inglés
N° páginas
240
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9780822370239

Media Heterotopias: Digital Effects and Material Labor in Global Film Production (en Inglés)

Hye Jean Chung (Autor) · Duke University Press Books · Tapa Blanda

Media Heterotopias: Digital Effects and Material Labor in Global Film Production (en Inglés) - Hye Jean Chung

Libro Nuevo

31,17 €

32,81 €

Ahorras: 1,64 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 50 unidades
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 19 de Junio y el Viernes 21 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Media Heterotopias: Digital Effects and Material Labor in Global Film Production (en Inglés)"

In Media Heterotopias Hye Jean Chung challenges the widespread tendency among audiences and critics to disregard the material conditions of digital film production. Drawing on interviews with directors, producers, special effects supervisors, and other film industry workers, Chung traces how the rhetorical and visual emphasis on seamlessness masks the social, political, and economic realities of global filmmaking and digital labor. In films such as Avatar (2009), Interstellar (2014), and The Host (2006)-which combine live action footage with CGI to create new hybrid environments-filmmaking techniques and "seamless" digital effects allow the globally dispersed labor involved to go unnoticed by audiences. Chung adapts Foucault's notion of heterotopic spaces to foreground this labor and to theorize cinematic space as a textured, multilayered assemblage in which filmmaking occurs in transnational collaborations that depend upon the global movement of bodies, resources, images, and commodities. Acknowledging cinema's increasingly digitized and globalized workflow, Chung reconnects digitally constructed and composited imagery with the reality of production spaces and laboring bodies to highlight the political, social, ethical, and aesthetic stakes in recognizing the materiality of collaborative filmmaking.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes