Libros con envío 1 día | Envío GRATIS* a Península por tiempo limitado +  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Mindfulness in the Classroom: Strategies for Promoting Concentration, Compassion, and Calm (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2019
Idioma
Inglés
N° páginas
160
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
22.6 x 15.2 x 1.3 cm
Peso
0.18 kg.
ISBN13
9781416627944

Mindfulness in the Classroom: Strategies for Promoting Concentration, Compassion, and Calm (en Inglés)

Thomas Armstrong (Autor) · ASCD · Tapa Blanda

Mindfulness in the Classroom: Strategies for Promoting Concentration, Compassion, and Calm (en Inglés) - Armstrong, Thomas

Libro Nuevo

29,71 €

31,27 €

Ahorras: 1,56 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 64 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 16 de Mayo y el Miércoles 05 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Mindfulness in the Classroom: Strategies for Promoting Concentration, Compassion, and Calm (en Inglés)"

In today's schools, students and teachers feel unprecedented--even alarming--levels of stress. How can we create calmer classrooms in which students concentrate better and feel more positive about themselves and others? Author Thomas Armstrong offers a compelling answer in the form of mindfulness, a secular practice he defines as the intentional focus of one's attention on the present moment in a nonjudgmental way. In Mindfulness in the Classroom, Armstrong - Explains how mindfulness affects the structure and function of the brain. - Provides an overview of mindfulness as both a personal practice and a classroom methodology that aligns with such educational models as Social and Emotional Learning (SEL), Positive Behavioral Intervention and Supports (PBIS), and Universal Design for Learning (UDL). - Shares and explains the extensive research that shows the positive effects of mindfulness practices in the classroom. - Describes how to adapt mindfulness for different grade levels, integrate it into regular school subjects, and implement it schoolwide. - Offers guidelines for teaching mindfulness responsibly, without religious overtones. Dozens of observations from teachers, students, researchers, and practitioners provide striking evidence of the power of mindfulness and offer hope to anyone who wants to make classrooms more productive places of learning.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Respuesta:
Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
Respuesta:
El libro está escrito en Inglés.
Respuesta:
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes