¡Envío gratis y en 1 día!* a Península + 5% dcto  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Minding Bodies: How Physical Space, Sensation, and Movement Affect Learning (Teaching and Learning in Higher Education) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2021
Idioma
Inglés
N° páginas
224
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9781949199987
N° edición
1

Minding Bodies: How Physical Space, Sensation, and Movement Affect Learning (Teaching and Learning in Higher Education) (en Inglés)

Susan Hrach (Autor) · West Virginia University Press · Tapa Dura

Minding Bodies: How Physical Space, Sensation, and Movement Affect Learning (Teaching and Learning in Higher Education) (en Inglés) - Susan Hrach

Libro Nuevo

122,57 €

129,02 €

Ahorras: 6,45 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 50 unidades
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 13 de Junio y el Lunes 17 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Minding Bodies: How Physical Space, Sensation, and Movement Affect Learning (Teaching and Learning in Higher Education) (en Inglés)"

What happens to teaching when you consider the whole body (and not just "brains on sticks")? Starting from new research on the body--aptly summarized as "sitting is the new smoking"--Minding Bodies aims to help instructors improve their students' knowledge and skills through physical movement, attention to the spatial environment, and sensitivity to humans as more than "brains on sticks." It shifts the focus of adult learning from an exclusively mental effort toward an embodied, sensory-rich experience, offering new strategies to maximize the effectiveness of time spent learning together on campus as well as remotely.Minding Bodies draws from a wide range of body/mind research in cognitive psychology, kinesiology, and phenomenology to bring a holistic perspective to teaching and learning. The embodied learning approaches described by Susan Hrach are inclusive, low-tech, low-cost strategies that deepen the development of disciplinary knowledge and skills. Campus change-makers will also find recommendations for supporting a transformational mission through an attention to students' embodied learning experiences.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes