¡Envío gratis y en 1 día!* a Península + 5% dcto  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Mobilizing Poor Voters: Machine Politics, Clientelism, and Social Networks in Argentina (Structural Analysis in the Social Sciences, Series Number 38) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9781107114081

Mobilizing Poor Voters: Machine Politics, Clientelism, and Social Networks in Argentina (Structural Analysis in the Social Sciences, Series Number 38) (en Inglés)

Mariela Szwarcberg (Autor) · Cambridge Univ Pr · Tapa Dura

Mobilizing Poor Voters: Machine Politics, Clientelism, and Social Networks in Argentina (Structural Analysis in the Social Sciences, Series Number 38) (en Inglés) - Mariela Szwarcberg

Libro Nuevo

102,56 €

107,96 €

Ahorras: 5,40 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 50 unidades
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 20 de Junio y el Lunes 24 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Mobilizing Poor Voters: Machine Politics, Clientelism, and Social Networks in Argentina (Structural Analysis in the Social Sciences, Series Number 38) (en Inglés)"

Democracy has provided opportunities for political representation and accountability, but it has also created incentives for creating and maintaining clientelistic networks. Why has clientelism consolidated with the introduction of democracy? Drawing on network analysis, Mobilizing Poor Voters answers this question by describing and explaining the emergence, maintenance, and disappearance of political, partisan, and social networks in Argentina. Combining qualitative and quantitative data gathered during twenty-four months of field research in eight municipalities in Argentina, Mobilizing Poor Voters shows that when party leaders distribute political promotions to party candidates based only on the number of voters they mobilize, party leaders incentivize the use of clientelistic strategies among candidates competing to mobilize voters in poor neighborhoods. The logic of perverse incentives examined in this book explains why candidates who use clientelism succeed in getting elected and re-elected over time, contributing to the consolidation of political machines at the local level.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes