Libros con envío 1 día | Envío GRATIS* a Península por tiempo limitado +  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Music, Gender, and Sexuality Studies (Modern Musicology and the College Classroom) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2022
Idioma
Inglés
N° páginas
140
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9781032328447
N° edición
1

Music, Gender, and Sexuality Studies (Modern Musicology and the College Classroom) (en Inglés)

Jacqueline C. Warwick (Autor) · Routledge · Tapa Blanda

Music, Gender, and Sexuality Studies (Modern Musicology and the College Classroom) (en Inglés) - Jacqueline C. Warwick

Libro Nuevo

23,74 €

24,99 €

Ahorras: 1,25 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 3 unidades
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 30 de Mayo y el Martes 04 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Music, Gender, and Sexuality Studies (Modern Musicology and the College Classroom) (en Inglés)"

Music, Gender, and Sexuality Studies: A Teacher's Guide serves as a guide to the professor tasked with teaching music to undergraduates, with a focus on gender. Although the notion of feminist approaches in musicology was once greeted with scorn, the last 40 years have seen a seismic shift across music studies, to the point that classes on women and music are now commonplace in most undergraduate music program. The goal of this book is to give the instructor some tools and strategies that will build confidence in approaching music as it relates to gender and sexuality, and to offer some advice on how to make the class rewarding for all.The book is organized into four broad sections, plus an introduction outlining how to use the book and how the teaching of music, gender, and sexuality can be rewarding. Each section - Composition, Support, Performance, and Audience - includes possible themes for study and examples of music that can illuminate those themes, allowing the instructor to shape the course according to their own preference for classical, jazz, or popular styles. The author offers a practical guide to building syllabi that can fit the instructor's interests and the priorities of the institution, crafting assignments that will engage and inspire students, choosing repertoire from a range of styles and genres, and maintaining a focus on how music shapes gender, and how gender shapes music.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes