¡Envío gratis y en 1 día!* a Península + 5% dcto  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Outlaw Fathers in Victorian and Modern British Literature: Queering Patriarchy (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
236
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
22.6 x 15.0 x 2.0 cm
Peso
0.36 kg.
ISBN13
9781683930709

Outlaw Fathers in Victorian and Modern British Literature: Queering Patriarchy (en Inglés)

Helena Gurfinkel (Autor) · Fairleigh Dickinson University Press · Tapa Blanda

Outlaw Fathers in Victorian and Modern British Literature: Queering Patriarchy (en Inglés) - Gurfinkel, Helena

Libro Nuevo

87,41 €

92,01 €

Ahorras: 4,60 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100+ unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 07 de Agosto y el Lunes 26 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Outlaw Fathers in Victorian and Modern British Literature: Queering Patriarchy (en Inglés)"

Outlaw Fathers in Victorian and Modern British Literature: Queering Patriarchy traces the representations of outlaw fathers, or queer patriarchs, and their relationships with their queer sons, in a particular literary tradition: mid-to-late-Victorian and twentieth-century British fiction and memoir. Specifically, I look at such representations in Anthony Trollope's Doctor Thorne (1858) and The Prime Minister (1875-76) (while also drawing on An Autobiography (1883) and The Duke's Children (1880)); Samuel Butler's The Way of All Flesh (published in 1901), Henry James's "The Lesson of the Master" (1888), J. R. Ackerley's My Father and Myself (written in the 1930s and published in 1968), E. M. Forster's "Little Imber" (1961) (with an occasional detour into The Longest Journey (1907), Howards End (1909), and Maurice (published in 1971)), and Alan Hollinghurst's The Spell (1998). In the coda, I consider the implications of including transgender, transnational female-to-male fathers of color in the ranks of queer patriarchy and discuss two contemporary novels, Jackie Kay's Trumpet (1998, Scotland) and Patricia Powell's The Pagoda (1998, Jamaica and the United States), as well as--briefly--an episode an episode of the television show The L-Word (2008) and the documentary U-People (2007). The term "queer patriarchy" has two components. The first one is a non-traditional, primarily--but not exclusively--non-heterosexual, pervasively present, and culturally important, paternal subjectivity. The second one is the bond between such queer paternal figures and their sons, biological and non-biological. This study pays attention primarily to the relationship between psyche, language, and ideology, but it will join a larger conversation about the changing roles of men in general and fathers in particular, which is taking place outside of the field of literary studies.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes