Libros con envío 1 día | Envío GRATIS* a Península por tiempo limitado +  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Purity Is a Myth: The Materiality of Concrete Art from Argentina, Brazil, and Uruguay (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2021
Idioma
Inglés
N° páginas
336
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
25.2 x 18.2 x 2.6 cm
Peso
1.04 kg.
ISBN13
9781606067239
N° edición
1

Purity Is a Myth: The Materiality of Concrete Art from Argentina, Brazil, and Uruguay (en Inglés)

Gilbert, Zanna ; Gottschaller, Pia ; Learner, Tom (Autor) · Getty Research Institute · Tapa Blanda

Purity Is a Myth: The Materiality of Concrete Art from Argentina, Brazil, and Uruguay (en Inglés) - Gilbert, Zanna ; Gottschaller, Pia ; Learner, Tom

Libro Nuevo

77,19 €

81,25 €

Ahorras: 4,06 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 3 unidades
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 29 de Mayo y el Lunes 03 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Purity Is a Myth: The Materiality of Concrete Art from Argentina, Brazil, and Uruguay (en Inglés)"

Presenting new scholarship, this publication is an innovative technical study of the Concrete art movement in Latin America. Purity Is a Myth presents new scholarship on Concrete art in Argentina, Brazil, and Uruguay from the 1940s to the 1960s. Originally coined by the Dutch artist Theo van Doesburg in 1930, the term concrete denotes abstract painting with no reference to external reality. Van Doesburg argued that there was nothing more real than a line, color, or plane. Artists such as Willys de Castro, Lygia Clark, Waldemar Cordeiro, Hermelindo Fiaminghi, Judith Lauand, Raúl Lozza, Tomás Maldonado, Hélio Oiticica, and Rhod Rothfuss would reinvent this concept in postwar Latin America. Drawing on research conducted by Getty and international partners, the essays in this volume address a variety of topics, including the general history, emergence, and reception of Concrete art; processes and color; scientific analysis of works; illustrated chronologies of the paint industry in Brazil and Argentina; and Concrete design on paper. An innovative technical study of the Concrete art movement in Latin America, this volume will be indispensable to scholars, practitioners, and students of Latin American art.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes