¡Envío gratis y en 1 día!* a Península + 5% dcto  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Reality by Design: The Rhetoric and Technology of Authenticity in Education (Rhetoric, Knowledge, and Society Series) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9780805820423

Reality by Design: The Rhetoric and Technology of Authenticity in Education (Rhetoric, Knowledge, and Society Series) (en Inglés)

Petraglia Joseph (Autor) · Eurospan · Tapa Blanda

Reality by Design: The Rhetoric and Technology of Authenticity in Education (Rhetoric, Knowledge, and Society Series) (en Inglés) - Petraglia Joseph

Libro Físico

53,41 €

56,22 €

Ahorras: 2,81 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100 unidades
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 03 de Julio y el Martes 16 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Reality by Design: The Rhetoric and Technology of Authenticity in Education (Rhetoric, Knowledge, and Society Series) (en Inglés)"

In the first paragraphs of this volume, the author identifies an "authenticity paradox" that the purported real-worldedness of a learning environment, technique, or task is so rhetorically potent that educators frequently call attention to it in pedagogical conversations to legitimize their undertakings, while at the same time, terms such as "real-world" and "authentic" do not require (and even resist) precise delineation. Using the language of authenticity as a keyhole through which to view contemporary educational theory, Petraglia draws on theories of cognition, education, and knowledge to articulate the interdisciplinarity of "constructivism" and to expose the unsettling combination of constructivism's social scientific and epistemological commitments. He argues that a full-bodied embrace of constructivist theory requires that educators forgo "knowledge as we know it" and recommends a "rhetorical" approach to constructivist instruction that recognizes the cultural, social, and behavioral practices which play an enormous role in defining learners' "real worlds." Applying this critique to the field of educational technology, the author does not merely lament constructivist theory's current shortcomings, but offers a means by which these shortcomings can be engaged and, perhaps, overcome.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes