¡Envío gratis y en 1 día!* a Península + 5% dcto  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Reconceptualizing Curriculum Development: Inspiring and Informing Action (Studies in Curriculum Theory Series) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
264
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9780415704274
N° edición
1

Reconceptualizing Curriculum Development: Inspiring and Informing Action (Studies in Curriculum Theory Series) (en Inglés)

Henderson James G.: (Autor) · Routledge · Tapa Dura

Reconceptualizing Curriculum Development: Inspiring and Informing Action (Studies in Curriculum Theory Series) (en Inglés) - Henderson James G.:

Libro Físico

211,55 €

222,68 €

Ahorras: 11,13 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100 unidades
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 26 de Junio y el Martes 09 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Reconceptualizing Curriculum Development: Inspiring and Informing Action (Studies in Curriculum Theory Series) (en Inglés)"

Reconceptualizing Curriculum Development provides accessible, clear guidance on curriculum problem solving and educational leadership through the practice of a synoptic curriculum study. This practice integrates three influential interpretations of curriculum-curriculum as deliberative artistry, curriculum as complicated conversation, and curriculum as currere-with John Dewey's lifetime work on reflective inquiry. At its heart, the book advances a way of studying as a way of living with reference to the question: How might I live as a democratic educator? The study guidance is organized as an open-ended scaffolding of three embedded reflective inquiries informed by four deliberative conversations. Study recommendations are provided by a carefully selected team. The field-tested study-based approach is illustrated through a multi-layered, multi-voiced narrative collage of four experienced teachers' personal journeys of understanding in a collegial study context. Applying William Pinar's argument that a "conceptual montage" enabling teachers to lead complicated conversations should be the focus for curriculum development in the field's current 'post-reconceptualist' moment, the book moves forward the educational aim of facilitating a holistic subject/self/social understanding through the practice of a balanced hermeneutics of suspicion and trust. It closes with a discussion of cross-cultural collaboration and advocacy, reflecting the interest of curriculum scholars in a wide range of countries in this study-based, lead-learning approach to curriculum development.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes