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portada Religion and the American Civil war (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
1998
Idioma
Inglés
N° páginas
416
Encuadernación
Tapa Blanda
Peso
2
ISBN
0195121295
ISBN13
9780195121292

Religion and the American Civil war (en Inglés)

Randall M. (Edt) Miller (Autor) · Oxford University Press · Tapa Blanda

Religion and the American Civil war (en Inglés) - Randall M. (Edt) Miller

Libro Nuevo

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  • Estado: Nuevo
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Reseña del libro "Religion and the American Civil war (en Inglés)"

The sixteen essays in this volume, all previously unpublished, address the little considered question of the role played by religion in the American Civil War. The authors show that religion, understood in its broadest context as a culture and community of faith, was found wherever the war was found. Comprising essays by such scholars as Elizabeth Fox-Genovese, Drew Gilpin Faust, Mark Noll, Reid Mitchell, Harry Stout, and Bertram Wyatt-Brown, and featuring an afterword by James McPherson, this collection marks the first step towards uncovering this crucial yet neglected aspect of American history.

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