Libros con envío 1 día | Envío GRATIS* a Península por tiempo limitado +  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Richard Wagner in Paris: Translation, Identity, Modernity (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2019
Idioma
Inglés
N° páginas
224
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9781783274420

Richard Wagner in Paris: Translation, Identity, Modernity (en Inglés)

Jeremy Coleman (Autor) · Boydell Press · Tapa Dura

Richard Wagner in Paris: Translation, Identity, Modernity (en Inglés) - Jeremy Coleman

Libro Nuevo

146,84 €

154,57 €

Ahorras: 7,73 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 52 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 03 de Junio y el Jueves 20 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Richard Wagner in Paris: Translation, Identity, Modernity (en Inglés)"

Friedrich Nietzsche more than once claimed that Wagner's only true home was in Paris. This book is the first major study to trace Wagner's relationship with Paris from his first sojourn there (1839-1842) to the Paris Tannhäuser (1861). How did Wagner's experiences in Paris influence his works and social character? How does his sometime desire for recognition by the French cultural establishment square with his German national identity and with the related idea of a universally valid art? This book presents Wagner's perennial ambition of an international operatic success in the ""capital city of the nineteenth century"" and the paradoxical consequences of that ambition upon its failure. Through an examination of previously neglected source materials, the book engages with ideas in the so-called ""Wagner debate"" as an ongoing philosophical project that tries to come to terms with the composer's Germanness. The book is in three main parts arranged broadly in chronological sequence. The first considers Wagner's earliest years in Paris, focusing on his own French-language drafts of Das Liebesverbot and Der fliegende Holländer. The second part explores his stance towards Paris ""at a distance"" following his return to Saxony and subsequent political exile. Arriving at Wagner's most often discussed ""Paris period"" (1859-61), the third part interrogates the concert performances under the composer's direction at the Théâtre-Italien and revisionist aspects of their reception. JEREMY COLEMAN gained his PhD from King's College London and is a Teaching Fellow in Music at the University of Aberdeen.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes