Libros con envío 1 día | Envío GRATIS* a Península por tiempo limitado +  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Social Context Reform: A Pedagogy of Equity and Opportunity (Routledge Research in Education Policy and Politics) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
246
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9781138286986
N° edición
1

Social Context Reform: A Pedagogy of Equity and Opportunity (Routledge Research in Education Policy and Politics) (en Inglés)

Paul Thomas (Editor) Brad J. Porfilio (Editor) Julie Gorlewski (Editor) Paul R. Carr (Editor) (Autor) · Routledge · Tapa Blanda

Social Context Reform: A Pedagogy of Equity and Opportunity (Routledge Research in Education Policy and Politics) (en Inglés) - Paul Thomas (Editor) Brad J. Porfilio (Editor) Julie Gorlewski (Editor) Paul R. Carr (Editor)

Libro Físico

40,30 €

42,42 €

Ahorras: 2,12 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100 unidades
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 11 de Junio y el Lunes 24 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Social Context Reform: A Pedagogy of Equity and Opportunity (Routledge Research in Education Policy and Politics) (en Inglés)"

Currently, both the status quo of public education and the "No Excuses" Reform policies are identical. The reform offers a popular and compelling narrative based on the meritocracy and rugged individualism myths that are supposed to define American idealism. This volume will refute this ideology by proposing Social Context Reform, a term coined by Paul Thomas which argues for educational change within a larger plan to reform social inequity--such as access to health care, food, higher employment, better wages and job security.Since the accountability era in the early 1980s, policy, public discourse, media coverage, and scholarly works have focused primarily on reforming schools themselves. Here, the evidence that school-only reform does not work is combined with a bold argument to expand the discourse and policy surrounding education reform to include how social, school, and classroom reform must work in unison to achieve goals of democracy, equity, and opportunity both in and through public education.This volume will include a wide variety of essays from leading critical scholars addressing the complex elements of social context reform, all of which address the need to re-conceptualize accountability and to seek equity and opportunity in social and education reform.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes