Libros con envío 1 día | Envío GRATIS* a Península por tiempo limitado +  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Sounds of Other Shores: The Musical Poetics of Identity on Kenya's Swahili Coast (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
240
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
22.6 x 15.0 x 2.0 cm
Peso
0.45 kg.
ISBN13
9780819501066

Sounds of Other Shores: The Musical Poetics of Identity on Kenya's Swahili Coast (en Inglés)

Andrew J. Eisenberg (Autor) · Wesleyan University Press · Tapa Blanda

Sounds of Other Shores: The Musical Poetics of Identity on Kenya's Swahili Coast (en Inglés) - Eisenberg, Andrew J.

Libro Físico

28,80 €

30,32 €

Ahorras: 1,52 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 3 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 30 de Mayo y el Martes 18 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Sounds of Other Shores: The Musical Poetics of Identity on Kenya's Swahili Coast (en Inglés)"

A study of transoceanic musical appropriation and Swahili ethnic subjectivity on the Kenyan coastSounds of Other Shores takes an ethnographic ear to the history of transoceanic stylistic appropriation in the Swahili taarab music of the Kenyan coast. Swahili taarab, a form of sung poetry that emerged as East Africa's first mass-mediated popular music in the 1930s, is a famously cosmopolitan form, rich in audible influences from across the Indian Ocean. But the variants of the genre that emerged in the Kenyan coastal city of Mombasa during the twentieth century feature particularly dramatic, even flamboyant, appropriations of Indian and Arab sonic gestures and styles. Combining oral history, interpretive ethnography, and musical analysis, Sounds of Other Shores explores how Swahili-speaking Muslims in twentieth-century Mombasa derived pleasure and meaning from acts of transoceanic musical appropriation, arguing that these acts served as ways of reflecting on and mediating the complexities and contradictions associated with being "Swahili" in colonial and postcolonial Kenya. The result is a musical anthropology of Kenyan Swahili subjectivity that reframes longstanding questions about Swahili identity while contributing to broader discussions about identity and citizenship in Africa and the Indian Ocean world.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes