¡Envío gratis y en 1 día!* a Península + 5% dcto  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Stanley Kubrick: Adapting the Sublime (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2016
Idioma
Inglés
N° páginas
240
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9781496807892

Stanley Kubrick: Adapting the Sublime (en Inglés)

Elisa Pezzotta (Autor) · University Press Of Mississippi · Tapa Blanda

Stanley Kubrick: Adapting the Sublime (en Inglés) - Elisa Pezzotta

Libro Nuevo

45,82 €

48,23 €

Ahorras: 2,41 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 50 unidades
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 28 de Junio y el Martes 02 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Stanley Kubrick: Adapting the Sublime (en Inglés)"

Although Stanley Kubrick adapted novels and short stories, his films deviate in notable ways from the source material. In particular, since 2001: A Space Odyssey (1968), his films seem to definitively exploit all cinematic techniques, embodying a compelling visual and aural experience. But, as author Elisa Pezzotta contends, it is for these reasons that his cinema becomes the supreme embodiment of the sublime, fruitful encounter between the two arts and, simultaneously, of their independence. Stanley Kubrick's last six adaptations―2001: A Space Odyssey, A Clockwork Orange (1971), Barry Lyndon (1975), The Shining (1980), Full Metal Jacket (1987), and Eyes Wide Shut (1999)―are characterized by certain structural and stylistic patterns. These features help to draw conclusions about the role of Kubrick in the history of cinema, about his role as an adapter, and, more generally, about the art of cinematic adaptations. The structural and stylistic patterns that characterize Kubrick adaptations seem to criticize scientific reasoning, causality, and traditional semantics. In the history of cinema, Kubrick can be considered a modernist auteur. In particular, he can be regarded as an heir of the modernist avant-garde of the 1920s. However, author Elisa Pezzotta concludes that, unlike his predecessors, Kubrick creates a cinema not only centered on the ontology of the medium, but on the staging of sublime, new experiences.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes