¡Envío gratis y en 1 día!* a Península + 5% dcto  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Sweet Fuel: A Political and Environmental History of Brazilian Ethanol (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
280
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
23.4 x 15.7 x 2.5 cm
Peso
0.59 kg.
ISBN13
9780197510681

Sweet Fuel: A Political and Environmental History of Brazilian Ethanol (en Inglés)

Jaime Eaglin Moore (Autor) · Oxford University Press, USA · Tapa Dura

Sweet Fuel: A Political and Environmental History of Brazilian Ethanol (en Inglés) - Eaglin

Libro Físico

73,06 €

76,90 €

Ahorras: 3,85 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 57 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 26 de Junio y el Lunes 15 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Sweet Fuel: A Political and Environmental History of Brazilian Ethanol (en Inglés)"

As the hazards of carbon emissions increase and governments around the world seek to reduce reliance on fossil fuels, the search for clean and affordable alternate energies has become an increasing priority in the twenty-first century. However, one nation has already been producing such afuel for almost a century: Brazil. Its sugarcane-based ethanol is the most efficient biofuel on the global fuel market, and the South American nation is the largest biofuel exporter in the world. Sweet Fuel offers the first full historical account of the industry's origins. The Brazilian government mandated a mixture of ethanol in the national fuel supply in the 1930s, and the success of the program led the military dictatorship to expand the industry and create the national programProálcool in 1975. Private businessmen, politicians, and national and international automobile manufacturers together leveraged national interests to support this program. By 1985, over 95% of all new cars in the country ran exclusively on ethanol, and, after consumers turned away from them whenoil was cheap, the government successfully promoted flex fuel cars instead. Yet, as Jennifer Eaglin shows, the industry's growth came with associated environmental and social costs in the form of water pollution from liquid waste generated during ethanol distillation and exploitative rural laborpractices that reshaped Brazil's countryside. By examining the shifting perceptions of the industry from a sugar byproduct to a national energy solution to a global clean energy option, Sweet Fuel ultimately reveals deeper truths about what a global large-scale transition away from fossil fuels might look like and challenges idealized views ofgreen industries.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes