¡Envío gratis y en 1 día!* a Península + 5% dcto  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Teaching and Confronting Racial Neoliberalism in Higher Education: Autoethnographic Explorations of the Race Studies Classroom (Routledge Research in Race and Ethnicity in Education) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
116
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9781032559230
N° edición
1

Teaching and Confronting Racial Neoliberalism in Higher Education: Autoethnographic Explorations of the Race Studies Classroom (Routledge Research in Race and Ethnicity in Education) (en Inglés)

Michelle D. Byng Vaso Thomas Donna-Marie Peters Adriana Leela Bohm Mary Stricker (Autor) · Routledge · Tapa Dura

Teaching and Confronting Racial Neoliberalism in Higher Education: Autoethnographic Explorations of the Race Studies Classroom (Routledge Research in Race and Ethnicity in Education) (en Inglés) - Michelle D. Byng Vaso Thomas Donna-Marie Peters Adriana Leela Bohm Mary Stricker

Libro Nuevo

58,95 €

62,05 €

Ahorras: 3,10 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 10 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 01 de Julio y el Lunes 22 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Teaching and Confronting Racial Neoliberalism in Higher Education: Autoethnographic Explorations of the Race Studies Classroom (Routledge Research in Race and Ethnicity in Education) (en Inglés)"

This book examines the way in which professors must confront the social implications of racial neoliberalism. Drawing on autoethnographic research from the authors' combined 100 years of teaching experience, it recognisesrecognizes the need for faculty to negotiate their own experiences with race, as well as those of their students. It focuses on the experiential nature of teaching, and thus supplementssupplementing the fields' focus on pedagogy, and recognisesrecognizes that professors must in fact highlight, rather than downplay, the realities of racial inequalities of the past and present. It explores the ability of instructors to make students who are not of colour feel that they are not racists, as well as their ability to make students of colour feel that they can present their experiences of racism as legitimate. A unique sociological analysis of the racial studies classroom, it will be of value to researchers, scholars and faculty with interests in race and ethnicity in education, diversity and equality in education, as well as pedagogy, the sociology of education, and teaching and learning.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes