¡Envío gratis y en 1 día!* a Península + 5% dcto  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada The Information-Economics Perspective on Brand Equity (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
74
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
23.4 x 15.6 x 0.4 cm
Peso
0.12 kg.
ISBN13
9781680831689

The Information-Economics Perspective on Brand Equity (en Inglés)

Tülin Erdem (Autor) · Joffre Swait (Autor) · Now Publishers · Tapa Blanda

The Information-Economics Perspective on Brand Equity (en Inglés) - Erdem, Tülin ; Swait, Joffre

Libro Nuevo

75,68 €

79,67 €

Ahorras: 3,98 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 62 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 08 de Agosto y el Martes 27 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "The Information-Economics Perspective on Brand Equity (en Inglés)"

The Information-Economics Perspective on Brand Equity focuses on the information-economics theoretic framework of brand equity. The authors posit that consumer-based brand equity is the value of a brand as a credible signal of a product's positioning. In their framework, the content, clarity, and credibility of the brand signal creates intangible benefits, enhances perceived quality, and decreases consumer-perceived risk and information costs, and hence increases consumer utility, which underlies the added value associated with a brand. The central (and motivating) construct in this view is the "credibility" of brands as signals. Following a short introduction, section 2 discusses the underpinnings of this framework of brand equity and outlines the analytical models of signaling under quality uncertainty, brand premia, and reputation. Section 3 outlines this information-economics theoretic framework of brand equity in greater detail and discusses the empirical validation of the framework. Section 4 reviews the theoretical and empirical implications of the information-economic theoretic framework for various aspects of consumer decision-making, such as choice, consideration-set formation, choice dynamics, customer relationship management (CRM), formation of brand loyalty, and consumer price sensitivities and willingness to pay. Finally, the authors also discuss the implications for brand management, such as managing brand extensions, alliances, co-branding, and brand crisis. Section 5 examines the validation of the basic framework across product categories and countries and over time. Section 6 provides a conclusion with directions for future research.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes