¡Envío gratis y en 1 día!* a Península + 5% dcto  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada The Posthuman Child: Educational Transformation Through Philosophy with Picturebooks (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
300
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9781138858435
Categorías

The Posthuman Child: Educational Transformation Through Philosophy with Picturebooks (en Inglés)

Karin Murris (Autor) · Routledge · Tapa Dura

The Posthuman Child: Educational Transformation Through Philosophy with Picturebooks (en Inglés) - Murris, Karin

Libro Físico

174,17 €

183,33 €

Ahorras: 9,17 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100 unidades
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 24 de Junio y el Viernes 05 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "The Posthuman Child: Educational Transformation Through Philosophy with Picturebooks (en Inglés)"

The Posthuman Child combats institutionalised ageist practices in primary, early childhood and teacher education. Grounded in a critical posthumanist perspective on the purpose of education, it provides a genealogy of psychology, sociology and philosophy of childhood in which dominant figurations of child and childhood are exposed as positioning child as epistemically and ontologically inferior. Entangled throughout this book are practical and theorised examples of philosophical work with student teachers, teachers, other practitioners and children (aged 3-11) from South Africa and Britain. These engage arguments about how children are routinely marginalised, discriminated against and denied, especially when the child is also female, black, lives in poverty and whose home language is not English. The book makes a distinctive contribution to the decolonisation of childhood discourses.Underpinned by good quality picturebooks and other striking images, the book's radical proposal for transformation is to reconfigure the child as rich, resourceful and resilient through relationships with (non) human others, and explores the implications for literary and literacy education, teacher education, curriculum construction, implementation and assessment. It is essential reading for all who research, work and live with children.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes