Libros con envío 1 día | Envío GRATIS* a Península por tiempo limitado +  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada The Role of University Governing Boards in Canadian Higher Education (Routledge Research in Higher Education) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
192
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9781032126968
N° edición
1

The Role of University Governing Boards in Canadian Higher Education (Routledge Research in Higher Education) (en Inglés)

Dominik Antonowicz Glen A. Jones (Autor) · Routledge · Tapa Dura

The Role of University Governing Boards in Canadian Higher Education (Routledge Research in Higher Education) (en Inglés) - Dominik Antonowicz Glen A. Jones

Libro Nuevo

157,94 €

166,26 €

Ahorras: 8,31 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 10 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 02 de Julio y el Martes 23 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "The Role of University Governing Boards in Canadian Higher Education (Routledge Research in Higher Education) (en Inglés)"

This book explores the historical and social foundations of Canadian higher education and provides a detailed analysis of university boards within this broader context of university governance. By examining rich empirical data from a sociological perspective, it offers unique insights into the role of boards, and the structures and practices that frame their work. It explores board composition, the professional backgrounds of board members, how members perceive their role, and the complex relationships between the board and the university president. The authors also compare and contrast the Canadian experience with governance reforms in Europe and other regions over recent decades.Drawing on multiple theoretical perspectives, the authors provide a nuanced analysis of the role of boards in terms of oversight, protecting university autonomy, representing societal interests, and dealing with increasing complexity and expectations.This innovative, original study makes an enormous contribution to our understanding of the role and work of Canadian university boards, and to international scholarship on higher education governance. It will appeal to scholars and researchers with interests across higher education, international and comparative education, and the sociology of education.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes