¡Envío gratis y en 1 día!* a Península + 5% dcto  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada The Ruins of Allegory: Paradise Lost and the Metamorphosis of Epic Convention (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
1998
Idioma
Inglés
N° páginas
400
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN
0822319896
ISBN13
9780822319894

The Ruins of Allegory: Paradise Lost and the Metamorphosis of Epic Convention (en Inglés)

Catherine Gimelli Martin (Autor) · Duke University Press · Tapa Blanda

The Ruins of Allegory: Paradise Lost and the Metamorphosis of Epic Convention (en Inglés) - Catherine Gimelli Martin

Libro Nuevo

12,59 €

13,26 €

Ahorras: 0,66 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 28 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 10 de Julio y el Miércoles 24 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "The Ruins of Allegory: Paradise Lost and the Metamorphosis of Epic Convention (en Inglés)"

In this reexamination of the allegorical dimensions of Paradise Lost, Catherine Martin presents Milton's poem as a prophecy foretelling the end of one culture and its replacement by another. She argues that rather than merely extending the allegorical tradition as defined by Augustine, Dante, and Spenser, Milton has written a meta-allegory that stages a confrontation with an allegorical formalism that is either dead or no longer philosophically viable. By both critiquing and recasting the traditional form, Milton describes the transition to a new epoch that promises the possibility of human redemption in history. Martin shows how Paradise Lost, written at the threshold of the enormous imaginative shift that accompanied the Protestant, scientific, and political revolutions of the seventeenth century, conforms to a prophetic baroque model of allegory similar to that outlined by Walter Benjamin. As she demonstrates, Milton's experimentation with baroque forms radically reformulates classical epic, medieval romance, and Spenserian allegory to allow for both a naturalistic, empirically responsible understanding of the universe and for an infinite and incomprehensible God. In this way, the resulting poetic world of Paradise Lost is like Milton's God, an allegorical "ruin" in which the divine is preserved but at the price of a loss of certainty. Also, as Martin suggests, the poem affirmatively anticipates modernity by placing the chief hope of human progress in the fully self-authored subject. Maintaining a dialogue with a critical tradition that extends from Johnson and Coleridge to the best contemporary Milton scholarship, Martin sets Paradise Lost in both the early modern and the postmodern worlds. Ruins of Allegory will greatly interest all Milton scholars, as well as students of literary criticism and early modern studies.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes