Libros con envío 1 día | Envío GRATIS* a Península por tiempo limitado +  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada The Self-Help Compulsion: Searching for Advice in Modern Literature (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2020
Idioma
Inglés
N° páginas
344
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9780231194921

The Self-Help Compulsion: Searching for Advice in Modern Literature (en Inglés)

Beth Blum (Autor) · Columbia Univ Pr · Tapa Dura

The Self-Help Compulsion: Searching for Advice in Modern Literature (en Inglés) - Beth Blum

Libro Nuevo

53,08 €

55,87 €

Ahorras: 2,79 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 62 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 03 de Junio y el Jueves 20 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "The Self-Help Compulsion: Searching for Advice in Modern Literature (en Inglés)"

Samuel Beckett as a guru for business executives? James Joyce as a guide to living a good life? The notion of notoriously experimental authors sharing a shelf with self-help books might seem far-fetched, yet a hidden history of rivalry, influence, and imitation links these two worlds. In The Self-Help Compulsion, Beth Blum reveals the profound entanglement of modern literature and commercial advice from the late nineteenth century to the present day. Blum explores popular reading practices in which people turn to literature in search of practical advice alongside modern writers' rebukes of such instrumental purposes. As literary authors positioned themselves in opposition to people like Samuel Smiles and Dale Carnegie, readers turned to self-help for the promises of mobility, agency, and practical use that serious literature was reluctant to supply. Blum unearths a series of unlikely cases of the love-hate relationship between serious fiction and commercial advice, from Gustave Flaubert's mockery of early DIY culture to Dear Abby's cutting diagnoses of Nathanael West and from Virginia Woolf's ambivalent polemics against self-improvement to the ways that contemporary global authors such as Mohsin Hamid and Tash Aw explicitly draw on the self-help genre. She also traces the self-help industry's tendency to popularize, quote, and adapt literary wisdom and considers what it might have to teach today's university. Offering a new history of self-help's origins, appeal, and cultural and literary import around the world, this book reveals that self-help's most valuable secrets are not about getting rich or winning friends but about how and why people read.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes