Libros con envío 1 día | Envío GRATIS* a Península por tiempo limitado +  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Unsettling the Gap: Race, Politics and Indigenous Education (Global Studies in Education) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2018
Idioma
Inglés
N° páginas
204
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9781433159145

Unsettling the Gap: Race, Politics and Indigenous Education (Global Studies in Education) (en Inglés)

Sophie Rudolph (Autor) · Peter Lang Publishing Inc · Tapa Blanda

Unsettling the Gap: Race, Politics and Indigenous Education (Global Studies in Education) (en Inglés) - Sophie Rudolph

Libro Nuevo

42,51 €

44,75 €

Ahorras: 2,24 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Queda 1 unidad
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 07 de Junio y el Martes 11 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Unsettling the Gap: Race, Politics and Indigenous Education (Global Studies in Education) (en Inglés)"

Unsettling the Gap: Race, Politics and Indigenous Education examines pressing issues of inequality in education. The notion of gap-and the need to close it-is used widely in public and policy debates to name the nature and scope of disadvantage. In the competitive world of education, gaps have become associated with students who are seen to be "falling behind," "failing" or "dropping out." A global deficit discourse is, therefore, mobilised and normalised. But this discourse has a history and is deeply political. Unsettling the Gap examines this history and how it is politically activated through an analysis of the "Australian Closing the Gap in Indigenous Disadvantage" policy. In this policy discourse the notion of gap serves as a complex and multiple signifier, attached to individuals, communities and to national history. In unravelling these diverse modalities of gap, the text illuminates the types of ruling binaries that tend to direct dynamics of power and knowledge in a settler colonial context. This reveals not only the features of the crisis of "Indigenous educational disadvantage" that the policy seeks to address, but the undercurrents of a different type of crisis, namely the authority of the settler colonial state. By unsettling the normalised functions of gap discourse the book urges critical reflections on the problem of settler colonial authority and how it constrains the possibilities of Indigenous educational justice.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes