Libros con envío 1 día | Envío GRATIS* a Península por tiempo limitado +  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Weill, Blitzstein, and Bernstein: A Study of Influence (Eastman Studies in Music, 189) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
226
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9781648250606

Weill, Blitzstein, and Bernstein: A Study of Influence (Eastman Studies in Music, 189) (en Inglés)

Professor Rebecca Schmid (Autor) · University Of Rochester Press · Tapa Dura

Weill, Blitzstein, and Bernstein: A Study of Influence (Eastman Studies in Music, 189) (en Inglés) - Professor Rebecca Schmid

Libro Nuevo

106,88 €

112,50 €

Ahorras: 5,63 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Queda 1 unidad
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 30 de Mayo y el Martes 04 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Weill, Blitzstein, and Bernstein: A Study of Influence (Eastman Studies in Music, 189) (en Inglés)"

The first study to explore the crucial influence of Kurt Weill on operas and musicals by Marc Blitzstein and Leonard Bernstein. Theodor Adorno famously proclaimed that the model of Kurt Weill could not be repeated. Yet Weill's stage works set an inescapable precedent for composers on both sides of the Atlantic. Rebecca Schmid explores how Weill's formal innovations in particular laid the groundwork for operas and musicals by Marc Blitzstein and Leonard Bernstein, although both composers resisted or downplayed his aesthetic contribution to American tradition. Comparative analysis based on Harold Bloom's Anxiety of Influence and other modes of intertextuality reveals that the principles of Weill's opera reform would catalyze an indigenous movement in sophisticated, socially engaged music theatre. Weill, Blitzstein, and Bernstein: A Study of Influence focuses on works that represent different phases of Weill's mission to renew the genre of opera, evolving from Die Dreigroschenoper to the musical play Lady in the Dark and the Broadway Opera Street Scene. Blitzstein and Bernstein in turn defied formal boundaries with The Cradle Will Rock, Regina, Trouble in Tahiti, Candide, and West Side Story - part of a short-lived movement in mid-twentieth century America that coincided with a renaissance for Weill's German-period works following the premiere of Blitzstein's translation, The Threepenny Opera, under Bernstein's baton. The unpublished A Pray by Blecht, for which Bernstein rejoined Stephen Sondheim and Jerome Robbins, his collaborators on West Side Story, deepens the connection of Bernstein's aesthetic to Weill.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes