¡Envío gratis y en 1 día!* a Península + 5% dcto  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Whiteness Interrupted: White Teachers and Racial Identity in Predominantly Black Schools (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2021
Idioma
Inglés
N° páginas
264
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9781478014638
Categorías

Whiteness Interrupted: White Teachers and Racial Identity in Predominantly Black Schools (en Inglés)

Marcus Bell (Autor) · Duke University Press · Tapa Blanda

Whiteness Interrupted: White Teachers and Racial Identity in Predominantly Black Schools (en Inglés) - Marcus Bell

Libro Nuevo

32,29 €

33,99 €

Ahorras: 1,70 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 50 unidades
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 27 de Junio y el Lunes 01 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Whiteness Interrupted: White Teachers and Racial Identity in Predominantly Black Schools (en Inglés)"

In Whiteness Interrupted Marcus Bell presents a revealing portrait of white teachers in majority-black schools in which he examines the limitations of understandings of how white racial identity is formed. Through in-depth interviews with dozens of white teachers from a racially segregated, urban school district in Upstate New York, Bell outlines how whiteness is constructed based on localized interactions and takes a different form in predominantly black spaces. He finds that in response to racial stress in a difficult teaching environment, white teachers conceptualized whiteness as a stigmatized category predicated on white victimization. When discussing race outside majority-black spaces, Bell's subjects characterized American society as postracial, in which race seldom affects outcomes. Conversely, in discussing their experiences within predominantly black spaces, they rejected the idea of white privilege, often angrily, and instead focused on what they saw as the racial privilege of blackness. Throughout, Bell underscores the significance of white victimization narratives in black spaces and their repercussions as the United States becomes a majority-minority society.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes