Libros con envío 1 día | Envío GRATIS* a Península por tiempo limitado +  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada A Critical Companion to Medieval Motets (17) (Studies in Medieval and Renaissance Music) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2018
Idioma
Inglés
N° páginas
397
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9781783273072

A Critical Companion to Medieval Motets (17) (Studies in Medieval and Renaissance Music) (en Inglés)

Libro Nuevo

159,69 €

168,10 €

Ahorras: 8,40 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100+ unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 18 de Junio y el Viernes 05 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "A Critical Companion to Medieval Motets (17) (Studies in Medieval and Renaissance Music) (en Inglés)"

Motets constitute the most important polyphonic genre of the thirteenth and fourteenth centuries. Moreover, these compositions are intrinsically involved in the early development of polyphony. This volume - the first to be devoted exclusively to medieval motets - aims to provide a comprehensive guide to them, from a number of different disciplines and perspectives. It addresses crucial matters such as how the motet developed; the rich interplay of musical, poetic, and intertextual modes of meaning specific to the genre; and the changing social and historical circumstances surrounding motets in medieval France, England, and Italy. It also seeks to question many traditional assumptions and received opinions in the area. The first part of the book considers core concepts in motet scholarship: issues of genre, relationships between the motet and other musico-poetic forms, tenor organization, isorhythm, notational development, social functions, and manuscript layout. This is followed by a series of individual case studies which look in detail at a variety of specific pieces, compositional techniques, collections, and subgenres. Jared C. Hartt is Associate Professor of Music Theory at the Oberlin College Conservatory of Music. Contributors: Margaret Bent, Jacques Boogaart, Catherine A. Bradley, Alice V. Clark, Suzannah Clark, Karen Desmond, Lawrence Earp, Sarah Fuller, John Haines, Jared C. Hartt, Elizabeth Eva Leach, Dolores Pesce, Gaël Saint-Cricq, Jennifer Saltzstein, Matthew P. Thomson, Stefan Udell, Anna Zayaruznaya, Emily Zazulia

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes