Libros con envío 1 día | Envío GRATIS* a Península por tiempo limitado +  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Geographical Reasoning and Learning: Perspectives on Curriculum and Cartography from South America (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
375
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
23.4 x 15.6 x 2.0 cm
Peso
0.54 kg.
ISBN13
9783030798499

Geographical Reasoning and Learning: Perspectives on Curriculum and Cartography from South America (en Inglés)

Sonia Maria Vanzella Castellar (Ilustrado por) · Marcelo Garrido-Pereira (Ilustrado por) · Nubia Moreno Lache (Ilustrado por) · Springer · Tapa Blanda

Geographical Reasoning and Learning: Perspectives on Curriculum and Cartography from South America (en Inglés) - Vanzella Castellar, Sonia Maria ; Garrido-Pereira, Marcelo ; Moreno Lache, Nubia

Libro Nuevo

209,42 €

220,45 €

Ahorras: 11,02 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100+ unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 04 de Julio y el Martes 23 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Geographical Reasoning and Learning: Perspectives on Curriculum and Cartography from South America (en Inglés)"

This book presents the distinctive theoretical and methodological approaches in geography education in South America and more specifically in Brazil, Chile and Colombia. It highlights cartography and maps as essential tools and provides a meaningful approach to learning in geographical education, thereby giving children and young people the opportunity to better understand their situations, contexts and social conditions. The book describes how South American countries organize their scholar curriculum and the ways in which they deal with geography vocabulary and developing fundamental concepts, methodologies, epistemological comprehension on categories, keywords and themes in geography. It also describes its use in teachers' practices and learning progressions, the use of spatial representations as a potent mean to visualize and solve questions, and harnesses spatial thinking and geographical reasoning development. The book helps to improve teaching and learning practices in primary and secondary education and as such it provides an interesting read for researchers, students, and teachers of geography and social studies.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes