¡Envío gratis y en 1 día!* a Península + 5% dcto  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Rape at the Opera: Staging Sexual Violence (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
210
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
22.1 x 15.7 x 2.0 cm
Peso
0.29 kg.
ISBN13
9780472056293

Rape at the Opera: Staging Sexual Violence (en Inglés)

Margaret Cormier (Autor) · University of Michigan Press · Tapa Blanda

Rape at the Opera: Staging Sexual Violence (en Inglés) - Cormier, Margaret

Libro Físico

49,66 €

52,27 €

Ahorras: 2,61 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 12 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 24 de Julio y el Miércoles 07 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Rape at the Opera: Staging Sexual Violence (en Inglés)"

The most-performed operas today were written at least a hundred years ago and carry some outdated and deeply problematic ideas. When performed uncritically, the misogyny, racism, and other ideologies present in many of these works clash with modern sensibilities. In Rape at the Opera, Margaret Cormier argues that production and performance are vital elements of opera, and that contemporary opera practitioners not only interpret but create operatic works when they put them onstage. Where some directors explicitly respond to contemporary dialogues about sexual violence, others utilize sexual violence as a surefire way to titillate, to shock, and to generate press for a new production. Drawing on archival footage as well as attendance at live events, Cormier analyzes productions of canonic operas from German, Italian, and French traditions from the eighteenth to the early twentieth century, including Die Entführung aus dem Serail, Don Giovanni, La forza del destino, Un ballo in maschera, Salome, and Turandot. In doing so, Cormier highlights the dynamism of twenty-first-century opera performance practice with regard to sexual violence, establishes methods to evaluate representations of sexual violence on the opera stage, and reframes the primary responsibility of opera critics and creators as being not to opera composers and librettists but to the public.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes