Libros con envío 1 día | Envío GRATIS* a Península por tiempo limitado +  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Restoring Students' Innate Power: Trauma-Responsive Strategies for Teaching Multilingual Newcomers (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
240
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
25.4 x 18.0 x 1.3 cm
Peso
0.46 kg.
ISBN13
9781416630753

Restoring Students' Innate Power: Trauma-Responsive Strategies for Teaching Multilingual Newcomers (en Inglés)

Louise El Yaafouri (Autor) · ASCD · Tapa Blanda

Restoring Students' Innate Power: Trauma-Responsive Strategies for Teaching Multilingual Newcomers (en Inglés) - El Yaafouri, Louise

Libro Nuevo

33,86 €

35,64 €

Ahorras: 1,78 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100+ unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 07 de Junio y el Viernes 21 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Restoring Students' Innate Power: Trauma-Responsive Strategies for Teaching Multilingual Newcomers (en Inglés)"

This book explores the effects of trauma on newcomer students and presents stress-mitigating strategies that empower these multilingual students as they transition to a new environment.Diverse insights and experiences bring high-powered learning spaces to life. However, the cultural backgrounds of newcomer students and their families can be very different from the dominant norms of the new community, resulting in misalignments that constitute a persistent challenge. In addition, the process of arriving can exacerbate stress. Entering a new school or classroom means situating oneself within a new context of language, culture, community, and shifting personal identities.This transition shock contributes to a sense of diminished power.In serving these students, we can't afford to leave transition shock out of our conversations about trauma. We must not only stitch together pieces of culturally responsive practice and trauma-informed care but also become practitioners of stress-mitigating strategies that empower newcomer students. We must focus instruction on our students' unique identities. We must restore their power.In Restoring Students' Innate Power, newcomer educator and cultural competency expert Louise El Yaafouri presents * An understanding of transition shock and how stress and trauma affect recent arrivers.* The four pillars of transition shock and how they affect learning.* How students see themselves and how the cultural aspects of their identities inform teachers' work in mitigating transition shock.* How social-emotional learning links to trauma-informed practice.This book isn't exclusively about trauma; it's about restoring power. The distinction is critical. Focusing on the trauma or traumatic event roots us in the past. Restoration of power moves us forward.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes