¡Envío gratis y en 1 día!* a Península + 5% dcto  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Theory and Practice in the Interdisciplinary Production and Reproduction of Scientific Knowledge: Id in the XXI Century (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
309
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
23.4 x 15.6 x 1.9 cm
Peso
0.64 kg.
ISBN13
9783031204043

Theory and Practice in the Interdisciplinary Production and Reproduction of Scientific Knowledge: Id in the XXI Century (en Inglés)

Pombo, Olga ; Gärtner, Klaus ; Jesuíno, Jorge (Autor) · Springer · Tapa Dura

Theory and Practice in the Interdisciplinary Production and Reproduction of Scientific Knowledge: Id in the XXI Century (en Inglés) - Pombo, Olga ; Gärtner, Klaus ; Jesuíno, Jorge

Libro Físico

170,59 €

179,57 €

Ahorras: 8,98 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Queda 1 unidad
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 03 de Julio y el Miércoles 17 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Theory and Practice in the Interdisciplinary Production and Reproduction of Scientific Knowledge: Id in the XXI Century (en Inglés)"

This book addresses the urgent need for a large and systematic analysis of current interdisciplinary (ID) research and practice. It demonstrates how ID is essentially a cognitive phenomenon, something different from the frivolous and inconsequential attempt of trying to overcome the disciplinary competencies and exigencies. By ID, the authors show that it is a manifestation of the transversal rationality that underlies current scientific activity. It is the very progress of specialized disciplines that requires interdisciplinary new research practices and new forms of articulation between domains, something that has a strong impact on the traditional disciplinary structure of scientific and educational institutions. Divided into two parts, the book presents a conceptual framework as well as several case studies on ID practices. The book aims at covering three main themes. It contributes to the stabilization of ID meaning and characterizes the main ID theorizations which have been proposed until now. It builds an innovative and broad understanding of the several ID determinations as an essentially cognitive phenomenon and of its institutional implications at the level of disciplinary structures and curricular organization. Finally, it distinguishes and maps the diversity of ID procedures and practices which are being used and tested by contemporary scientific and educational institutions. This book is addressed to philosophers, scientists and every one interested in science production and reproduction, including science teaching.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes